מאמרים בנושא קריירה

מאמרים שפורסמו באתרים שונים

הסבה מקצועית: איך לעשות את זה נכון?

מאת ד"ר ענת רפופורט ב-בטיפולנט, פורסם ב-2 לפברואר 2023
בתקופתנו (המאה העשרים ואחת) רבים מהאנשים עושים הסבה תעסוקתית. ישנם שני סוגים מרכזיים של סיבות להסבה תעסוקתית: (א) סיבה חיצונית ו-(ב) סיבה פנימית. סיבה חיצונית נובעת על פי רוב משינוי בנסיבות החיצוניות של העבודה בה אדם מועסק. למשל, המקצוע כבר פחות נחוץ מאשר בעבר כי הוא מתבצע על ידי מכונה או בינה מלאכותית. סיבה פנימית נובעת מאי-שביעות רצון מן העבודה... (המשך במאמר שבקישור)

למה זאב המוסכניק ממשיך לעבוד בגיל 82?

כתבה של נתנאל גאמס ב-TheMarker, פורסם ב-26 לינואר 2022
ישראל יורה לעצמה ברגל כשהיא לא פועלת במלוא המרץ כדי שמבוגרים ימשיכו לעבוד — ואף מתמרצת אותם לפרוש. לפי מחקר חדש של מכון אהרן והג'וינט, אפילו עלייה של 1% בתעסוקת מבוגרים תניב תועלת גדולה למשק ולציבור. המחקר בוחן את ההשלכות החיוביות הרבות של עלייה בשיעורי התעסוקה של מבוגרים.

לכודות: נשים עם פוסט טראומה מתקשות לעבוד ולא מקבלות קצבה

מאת ד"ר ענת רפופורט ועו"ד רוני אלוני סדובניק ב-פוליטיקלי קוראת, פורסם ב-23 למרץ 2021
"ספרי לי קצת על עצמך": משפט מקובל בראיונות עבודה ושאלה מכשילה למי שסבלו מפגיעה מינית. נשים עם פוסט טראומה מתקשות להחזיק בעבודה, לא מאובחנות היטב, ולא מקבלות קצבה מביטוח לאומי. סיפור של טראומה שממשיכה וממשיכה

הטלטלה שעובר שוק העבודה בחודשים האחרונים גדולה משני הכיוונים

כתבה של היאלי יעקבי־הנדלסמן ב-ישראל היום, ב-1 בינואר 2021
"שלוש הדקות הראשונות בראיון הן הדקות הקריטיות", חורצת הפסיכולוגית התעסוקתית ד"ר ענת רפופורט. "מי שלא משקיע, הרס לעצמו את הראיון גם אם הוא השתפר דקה אחר כך. אי אפשר להגיד 'אני אמצא כבר תשובה ויהיה בסדר'. "...

הלופ האכזרי של האבטלה הממושכת

ראיון של הדס יום טוב עם ד"ר ענת רפופורט ב-דבר, ב-5 בנובמבר 2020
מעל רבע מיליון מובטלים במשך 100 ימים, ד״ר ענת רפופורט: ״זה עלול להביא אדם למחשבות אובדניות״. "אבטלה ממושכת גורמת לירידה משמעותית בדימוי העצמי, וזה מכניס למין לופ אכזרי. האבטלה הכרונית מעמיקה עוד יותר את משבר האמון בין האזרח המובטל, למדינה ולמוסדותיה"

דעה: האקדמיה צריכה להסתגל ללמידה מרחוק

פורסם במדור דיעות בגלובס, ב-27 במרץ 2020
יכול להיות שאם מוסדות הלימוד היו עומלים על הפיכת הלמידה לאינטראקטיבית, לא היה צורך בעצירה מוחלטת של שנת הלימודים.

האקדמיה צריכה להסתגל ללמידה מרחוק

יכול להיות שאם מוסדות הלימוד היו עומלים על הפיכת הלמידה לאינטראקטיבית, לא היה צורך בעצירה מוחלטת של שנת הלימודים
בימים של שגרה, בהיעדר הקורונה, אפשר להבין מדוע הסטודנטים והמרצים מעדיפים למידה פרונטלית. יש אוכלוסייה טכנופובית שלא קל לה לתפעל כלים של למידה מרחוק, יותר קל לפתוח דיונים ושיח בשיעור, יש את אלמנט ה"פיקוח" מצד המרצה, ששם לב מה הסטודנטים עושים בשיעור ויש את חיי הקמפוס והסוציאליזציה שהם חלק בלתי נפרד מפיתוח זהותו של הסטודנט.

להמשך קריאה לחצו על כותרת המאמר